Motorul magnetic permanent Peregrinus

Joel McClain arată într-un comentariu difuzat pe Internet în ianuarie 1994 că Pietrus Peregrinus, născut în 1269, a fost un ofiţer francez ce a participat la cruciade, dar şi un inventator ale cărui descoperiri au schimbat lumea. El a fost cel care a descoperit structura bipolară a magneţilor, iar modelul său ”nord-sud” a rămas în uz până în zilele noastre. Tot el a mai inventat prima busolă gradată şi calibrată, cu care marinarii au plecat să redescopere lumea.
De asemenea, Peregrinus a fost şi inventatorul primului motor magnetic permanent, realizat cu 17 magneţi şi 3 discuri conectate la 3 roţi dinţate. Simplitatea proiectului demonstrează cunoaşterea profundă a principiilor mecanicii şi magnetismului. Utilizarea angrenajului de roţi dinţate face ca oscilaţiile magnetice ce apar în mod natural să fie transmise unei roţi mari, ce se roteşte în sens invers acelor de ceasornic. Aceasta permite roţii să se învârtă fără piedici. Pentru începerea rotaţiei şi pentru menţinerea funcţionării angrenajului la frecvenţa de rezonanţă este utilizat un singur magnet ”de echilibru”.

motor_magnetic_Peregrinus

Se presupune că viteza de rotaţie depinde de mărimea relativă a greutăţii discurilor şi de frecarea angrenajelor. Momentul de torsiune depinde de numărul magneţilor ”de echilibru”, ca şi de poziţia acestora în câmpurile magnetice. Proiectul motorului a fost tradus în engleză în 1954. După ce motorul a fost construit şi s-a demonstrat că funcţionează fără probleme, el a fost dezasamblat şi distrus. Oricum, versiunea în limba engleză este încă disponibilă la Biblioteca Publică din New York.

Categorii: științe neconvenționale energie liberă și gratuită aparate și dispozitive free energy