Modulul energetic ambiental Joseph Tate

Modulul energetic ambiental (patent U.S. nr.4628299) al lui Joseph Tate (760 Waldo Point Sausalito CA) converteşte energia undelor de radiofrecvenţă în energie electrică necesară alimentării dispozitivelor de mică putere, precum ceasuri, radiouri şi detectoare de fum.
Pentru realizarea acestui modul se utilizează un dublor de frecvenţă, un divizor şi un redresor. Puterea maximă furnizată este de circa 9 waţi, la o tensiune de 36 volţi. Dispozitivul este destinat înlocuirii bateriilor prin valorificarea energiei undelor radio ambientale şi cuprinde o bobină realizată din 479 spire bobinate pe un tub de plastic cu diametrul de 3 ţoli. Aceasta trebuie să fie bobinată lejer, deoarece o bobinare strânsă tinde să micşoreze cantitatea de energie colectată. Un capăt trebuie să fie conectat la borna de antenă a dispozitivului, iar celălalt la antena care se utilizează.

tate

Se pot face experimente şi cu alte tipuri de bobine, cum ar fi bobinele de inducţie reglabile, ce culisează una în interiorul celeilalte şi permit găsirea celei mai bune poziţii. În principiu pot fi folosite toate tipurile de bobine folosite în mod uzual în construcţia aparaturii radio, precum şi bobinele Tesla. Energia poate fi captată mai bine dacă se plasează sub bobină o piramidă realizată dintr-o foiţă de cositor.
Cantitatea de energie produsă este mai mare atunci când în vecinătatea dispozitivului se găsesc poduri, nave sau alte construcţii ce încorporează o mare cantitate de metal. De asemenea, performanţele dispozitivului cresc odată cu înălţimea antenei, dar o lungime de 2 metri este suficient de rezonabilă. Este interesant de remarcat că inventatorul a susţinut că acest dispozitiv poate anticipa producerea cutremurelor de pământ prin analizarea creşterilor şi scăderilor nivelelor energetice.

Categorii: științe neconvenționale energie liberă și gratuită aparate și dispozitive free energy