Dispozitive electrice cu energie extrasă din atmosferă

’’Alimentarea dispozitivelor electrice cu energie extrasă din atmosferă’’ reprezintă obiectul invenţiei lui L.R.Crump (patent U.S. nr.2813242). La începuturile radiodifuziunii, când tuburile electronice erau foarte costisitoare, mulţi oameni nu şi le puteau permite, aşa încât cele mai răspândite erau radiourile cu galenă. Acestea erau realizate din doar câteva componente, asamblate adeseori de oameni obişnuiţi: o bobină, un condensator reglabil, un cristal de galenă cu rol de diodă şi o antenă.

atm_energy
atm_energy1
atm_energy2
atm_energy3

Introducerea ulterioară în producţie de serie a diodelor semiconductoare şi a căştilor telefonice a simplificat extrem de mult lucrurile. Căştile de telefon prezintă o caracteristică interesantă, deoarece curentul necesar este furnizat de celelalte componente. Invenţia lui Crump utilizează acest curent pentru a alimenta alte dispozitive. Bobina şi condensatorul sunt acordate pe frecvenţa radioemiţătorului, de unde dioda redresoare preia semnalul şi îl transformă în impulsuri de curent continuu.
Pentru a obţine o cantitate mai mare de energie pot fi cuplate mai multe circuite oscilante. Teste efectuate cu dispozitivul Crump au permis obţinerea unor tensiuni de 2,5-3 Volţi şi 0,5-1 mW, la o distanţă de 8 kilometri de o staţie radio cu puterea de 5kW. O antenă exterioară a permis îmbunătăţirea performanţelor. Trebuie remarcat faptul că bobinele de tip nou, ce folosesc miez de ferită, pot furniza un semnal mai puternic în condiţiile unor dimensiuni mai mici. De asemenea, o bobină realizată cu sârmă izolată din oţel dă rezultate mai bune decât una din cupru, iar dioda de germaniu este preferabilă uneia din siliciu.

Categorii: științe neconvenționale energie liberă și gratuită aparate și dispozitive free energy