Alte 7 minuni ale Lumii Antice

În stabilirea celor șapte minuni ale lumii antice, grecii au avut un rol important. Istoricul Herodot, călătorind în Egipt în anul 450 î.C. spunea că: ’’Nicăieri în lume nu se pot vedea atâtea lucruri de o măreție atât de greu de definit’’. El exemplifica această afirmație cu două mari construcții egiptene apreciind că sunt chiar superioare piramidelor: Lacul artificial Moeris și Labirintul de la Fayum. Acesta fusese construit de faraonul Amenemhet III (1842-1798 î.C.) și era de fapt un templu funerar cu două niveluri și 3000 de camere, coridoare, coloane și intrări secrete.
Tot Herodot i-a informat pe greci despre giganticele ziduri ale Babilonului, groase de 27 metri. Deși se cunoșteau aceste relatări, cele două mari construcții nu au fost considerate minuni ale lumii antice, anticii menționând doar cinci monumente grecești: Templul zeiței Artemis din Efes, Mausoleul din Halicarnas, Colosul din Rodos și Farul din Alexandria, la care au mai adăugat Marea Piramidă din Giza și Grădinile suspendate ale Semiramidei din Babilon.
Nu a fost menționat nici Marele zid chinezesc, care în timpul împaratului Qin Huangdi (259-240 î.C.) avea o lungime, peste munți și văi, de aproape 4000 km; în primele secole ale erei noastre ajunsese la peste 6000 km. Marele zid chinezesc a fost însă inclus în ’’Lista celor 7 noi minuni ale lumii antice’’ din 2007, împreună cu:

Categorii: istorie alte 7 minuni ale lumii antice