Bateriile electrice telurice

Cercetătorii ce investighează diferitele domenii de manifestare a energiei libere au descoperit existenţa unui brevet datat 27 ianuarie 1875, ce a fost obţinut de James C.Bryan din Philadephia pentru ’’Bateria Telurică’’. Desigur că pentru marea majoritate a oamenilor de ştiinţă însăşi ideea de a construi o baterie în pământ este ridicolă. Dar iată ce preciza inventatorul James C.Bryan în urmă cu 140 de ani:
’’Obiectul invenţiei mele este de a produce electricitate cu ajutorul unor baterii telurice, capabile să genereze un curent constant de o intensitate corespunzătoare, care să înlocuiască bateriile voltaice obişnuite. Se cunoaşte faptul că dacă sunt îngropate diferite elemente – de exemplu plăci de zinc şi cupru – ia naştere un curent electric, dar eu am descoperit că atunci când astfel de elemente sunt încapsulate în sulf, intensitatea acestuia creşte mult mai mult.
Am realizat acest lucru în felul următor: curentul este colectat cu ajutorul unor conductori izolaţi, înfăşuraţi în jurul unor magneţi plaţi din oţel nichelat, care sunt plantaţi pe direcţia nord-sud, pentru a recepţiona curentul magnetic teluric; una sau mai multe bobine secundare realizate din conductori izolaţi înfăşoară bobinele magneţilor şi primesc electricitate prin inducţie de la bateriile magneto-voltaice.
În figură, bateria voltaică este compusă din câteva plăci de zinc pur B şi un număr egal de plăci de cupru A, ce sunt încapsulate în masa de sulf C şi conectate printr-un fir izolator D, care constituie înfăşurarea primară a diferitor elemente magnetice E realizate din plăci de nichel. Aceste baterii sunt orientate pe direcţia nord-sud, pentru a recepţiona curenţii telurici şi a-i transforma în electricitate. Bobina primară D este înconjurată de înfăşurarea secundară F, prin inducţie captându-se curentul electric al bateriilor voltaice.’’

earth_batteries
earth_batteries1

Pentru cei ce doresc să construiască o asemenea baterie telurică, unii experimentatori recomandă introducerea în pământ a două vergele sau ţevi din cupru (pentru a obţine rezultate mai bune este indicat ca acestea să se planteze lângă un copac). Conectate la un galvanometru, acul acestuia va indica o valoare pozitivă, deşi pentru formarea tensiunii trebuie aşteptat un anumit timp. Se pare că foştii ingineri şi operatori de telegrafie cunoşteau şi valorificau fenomenele pe care le manifestă curenţii subterani, în momentul în care bateriile Edison de curent continuu se descărcau complet, scânteile produse cu ajutorul curenţilor telurici depăşind uneori ca intensitate pe cele produse de bateriile clasice.

Categorii: științe neconvenționale energie liberă și gratuită aparate și dispozitive free energy